loading...

مرجع مقالات تخصصی طراحی سایت

بازدید : 20
چهارشنبه 13 دی 1402 زمان : 14:37

وبسایت برای مخاطب (بشر) پیاده سازی می‌گردد. درواقع، طراح وبسایت بایستی قالبی برای تعامل با آدم (استفاده کننده) پیاده سازی نماید. بدین نکته‌ی بسیار اساسی هم اعتنا نمائید که تعامل با استفاده کننده بایستی تعاملی رضایت‌قسمت باشد. یعنی طراح وب سایت می بایست تجربیات‌ای و تعاملی طراحی سایت برای مخاطب بسازد که موثر و لذت‌قسمت میباشد. براین اساس، می گردد این‌طور فیض گرفت که غرض اساسی و اول‌ی هر سایتی رابطه‌ برقرار‌کردن با بازدیدکننده‌ میباشد. زمانی رابطه اول صورت گرفت و وب سایت آن‌قدر دیدنی بود که بازدید‌کننده آن را سوراخ نکرد، دفعه میرسد به اینکه استفاده کننده تشویق خواهد شد تا در وبسایت کاری اعمال دهد. چنانچه وب سایت فروشگاهی باشد، مخاطب می بایست متقاعد گردد که از آن خرید نماید. چنانچه تارنما محتوایی باشد، استفاده کننده بایستی در تارنما بچرخد و محتواهای متفاوت را ببیند و در حالتی که تبلیغی در وبسایت قرار گرفته میباشد روی آن کلیک نماید. در شرایطی‌که مخاطب از تجارب‌ی خرید از وبسایت یا این که از محتواهایی که در وبسایت خوانده میباشد، راضی باشد، مجدد به وب سایت میاید و از آن بازدید می‌نماید. این صراحت دارد که کلیه‌ی اجزای تعامل رضایت‌نصیب مخاطب با کالا را طراح وبسایت نمی‌سازد و بایستی از متخصصان دیگر (طراح رابط کاربری، طراح تجارب کاربری و ازهمه اصلی‌خیس طراح جنس) نیز امداد بگیرد،‌ ولی نکته اینجاست که طراح وبسایت میباشد که بایستی کلیه‌چیز را درکنار یکدیگر قرار دهد و سایتی بسازد که خوشگل، کاربردی، سریع، امن و فارغ از ایراد فنی باشد. بل‌از پرداختن به اصول اینترنت صفحه ارایی، به‌این نکته بایستی اشاره کنم که تعداد اصول پیاده سازی سایت اختلافی میباشد. یعنی در منابع از اصول مختلفی ذکر شده‌ شد‌ه‌است. درادامه، مهمترین اصول که در بیشتر منابع نام برده‌ و برای پیاده سازی وب سایت غالب و ماهر ما یحتاج میباشد، معرفی میگردد. ۱. در همگی پروسه اینترنت طراحی صفحه هدف ها تارنما می بایست درنظر گرفته خواهد شد به عبارتی‌طور که اشاره کردم، هر سایتی وصال به اهدافی را دنبال می‌نماید. برخی‌از هدف ها مشترک در میان تمامی‌ی تارنما‌ها میباشند (جذب‌کردن بازدیدکننده و ساختن تعامل رضایت‌قسمت). برخی هدف ها دیگر براساس مسئله وب سایت معلوم می شود: در شرایطی‌که وب سایت سرگرمی و ویدئویی باشد، هدفش این میباشد که تا می‌گردد بازدیدکننده را در تارنما نگه دارااست. در صورتیکه تارنما فروشگاهی میباشد، هدفش تبدیل‌کردن بازدیدکننده به مشتری و ارتقاء فروش میباشد. در‌صورتی‌که وب سایت برای یک مارک خاص پیاده سازی می‌گردد و قرار میباشد آن استخراج‌وکار و مارک را معرفی نماید، غرض تارنما مراقبت اعتبار و منزلت مارک و همینطور معرفی بدون نقص و صحیح آن دستیابی‌وکار میباشد. ۲. وب سایت را نباید با هر محتوایی مالامال کرد تارنما چنانچه جالب‌ترین صفحه آرایی را داشته باشد ولی از محتوای اثر گذار و کاربردی برای بازدیدکننده (یعنی محتوایی که برای کاربرش اساسی میباشد و استفاده کننده برای دیدن و پیدا‌کردن آن به وبسایت میاید) تهی باشد، چیره نخواهد شد. محتوای هر وب سایت بخشی از وب سایت میباشد و درنتیجه طراح وبسایت بایستی بدین قضیه هم دقت نماید که در وبسایت محتوای صحیح و مطلوب باهدف آن قرار گیرد. دراینجاست که اصل اولیه به طراح امداد می‌نماید: محتوای تارنما بایستی مطلوب باهدف وبسایت و همینطور یوزرها وبسایت باشد. محتوای وبسایت فروشگاهی با تارنما خبری فرق داراست، زیرا غرض و مخاطبان وبسایت فروشگاهی و خبری باهم فرق دارا هستند. ۳. ساخت وب سایت می بایست بی آلایش و اصیل باشد هنگامی طراح وبسایت متوجه شد قرار میباشد با پیاده سازی به چه‌چیزی رسد و نوع و چگونگی محتوای تارنما را نیز معین کرد، بایستی در مورد طراحی صفحه کلی و ساختار کلی تارنما تصمیم بگیرد. برای این تصمیم‌گیری طراح تارنما بایستی به‌حافظه داشته باشد که اولا از وبسایت‌های شبیه پیروی نکند و دوما ساختاری بی آلایش و خیر‌چندان بغرنج را برای وبسایت درنظر بگیرد. صراحت دارد که بیشتر تارنما‌های فروشگاهی یا این که خبری پوسته مشابهی دارا هستند، البته اینترنت دیزاینر بایستی خلاقانه از پوسته و دیگر وب سایت‌های شبیه و حریف مسافت بگیرد. به دو تصویر ذیل نگاه فرمایید. هر دو وابسته به شیت‌ی نخستین دو وبسایت خبری دارای اعتبار در دنیا می‌باشند. همانندی‌هایی در دو وبسایت وجود دارااست، البته هرمورد طراحی صفحه اختصاصی‌به خودشان را دارا هستند. هر دو وبسایت ساختار معمولی‌ای دارا هستند که بازدیدکننده در یک نگاه آن را ادراک می‌نماید.

وبسایت برای مخاطب (بشر) پیاده سازی می‌گردد. درواقع، طراح وبسایت بایستی قالبی برای تعامل با آدم (استفاده کننده) پیاده سازی نماید. بدین نکته‌ی بسیار اساسی هم اعتنا نمائید که تعامل با استفاده کننده بایستی تعاملی رضایت‌قسمت باشد. یعنی طراح وب سایت می بایست تجربیات‌ای و تعاملی طراحی سایت برای مخاطب بسازد که موثر و لذت‌قسمت میباشد. براین اساس، می گردد این‌طور فیض گرفت که غرض اساسی و اول‌ی هر سایتی رابطه‌ برقرار‌کردن با بازدیدکننده‌ میباشد. زمانی رابطه اول صورت گرفت و وب سایت آن‌قدر دیدنی بود که بازدید‌کننده آن را سوراخ نکرد، دفعه میرسد به اینکه استفاده کننده تشویق خواهد شد تا در وبسایت کاری اعمال دهد. چنانچه وب سایت فروشگاهی باشد، مخاطب می بایست متقاعد گردد که از آن خرید نماید. چنانچه تارنما محتوایی باشد، استفاده کننده بایستی در تارنما بچرخد و محتواهای متفاوت را ببیند و در حالتی که تبلیغی در وبسایت قرار گرفته میباشد روی آن کلیک نماید. در شرایطی‌که مخاطب از تجارب‌ی خرید از وبسایت یا این که از محتواهایی که در وبسایت خوانده میباشد، راضی باشد، مجدد به وب سایت میاید و از آن بازدید می‌نماید. این صراحت دارد که کلیه‌ی اجزای تعامل رضایت‌نصیب مخاطب با کالا را طراح وبسایت نمی‌سازد و بایستی از متخصصان دیگر (طراح رابط کاربری، طراح تجارب کاربری و ازهمه اصلی‌خیس طراح جنس) نیز امداد بگیرد،‌ ولی نکته اینجاست که طراح وبسایت میباشد که بایستی کلیه‌چیز را درکنار یکدیگر قرار دهد و سایتی بسازد که خوشگل، کاربردی، سریع، امن و فارغ از ایراد فنی باشد. بل‌از پرداختن به اصول اینترنت صفحه ارایی، به‌این نکته بایستی اشاره کنم که تعداد اصول پیاده سازی سایت اختلافی میباشد. یعنی در منابع از اصول مختلفی ذکر شده‌ شد‌ه‌است. درادامه، مهمترین اصول که در بیشتر منابع نام برده‌ و برای پیاده سازی وب سایت غالب و ماهر ما یحتاج میباشد، معرفی میگردد. ۱. در همگی پروسه اینترنت طراحی صفحه هدف ها تارنما می بایست درنظر گرفته خواهد شد به عبارتی‌طور که اشاره کردم، هر سایتی وصال به اهدافی را دنبال می‌نماید. برخی‌از هدف ها مشترک در میان تمامی‌ی تارنما‌ها میباشند (جذب‌کردن بازدیدکننده و ساختن تعامل رضایت‌قسمت). برخی هدف ها دیگر براساس مسئله وب سایت معلوم می شود: در شرایطی‌که وب سایت سرگرمی و ویدئویی باشد، هدفش این میباشد که تا می‌گردد بازدیدکننده را در تارنما نگه دارااست. در صورتیکه تارنما فروشگاهی میباشد، هدفش تبدیل‌کردن بازدیدکننده به مشتری و ارتقاء فروش میباشد. در‌صورتی‌که وب سایت برای یک مارک خاص پیاده سازی می‌گردد و قرار میباشد آن استخراج‌وکار و مارک را معرفی نماید، غرض تارنما مراقبت اعتبار و منزلت مارک و همینطور معرفی بدون نقص و صحیح آن دستیابی‌وکار میباشد. ۲. وب سایت را نباید با هر محتوایی مالامال کرد تارنما چنانچه جالب‌ترین صفحه آرایی را داشته باشد ولی از محتوای اثر گذار و کاربردی برای بازدیدکننده (یعنی محتوایی که برای کاربرش اساسی میباشد و استفاده کننده برای دیدن و پیدا‌کردن آن به وبسایت میاید) تهی باشد، چیره نخواهد شد. محتوای هر وب سایت بخشی از وب سایت میباشد و درنتیجه طراح وبسایت بایستی بدین قضیه هم دقت نماید که در وبسایت محتوای صحیح و مطلوب باهدف آن قرار گیرد. دراینجاست که اصل اولیه به طراح امداد می‌نماید: محتوای تارنما بایستی مطلوب باهدف وبسایت و همینطور یوزرها وبسایت باشد. محتوای وبسایت فروشگاهی با تارنما خبری فرق داراست، زیرا غرض و مخاطبان وبسایت فروشگاهی و خبری باهم فرق دارا هستند. ۳. ساخت وب سایت می بایست بی آلایش و اصیل باشد هنگامی طراح وبسایت متوجه شد قرار میباشد با پیاده سازی به چه‌چیزی رسد و نوع و چگونگی محتوای تارنما را نیز معین کرد، بایستی در مورد طراحی صفحه کلی و ساختار کلی تارنما تصمیم بگیرد. برای این تصمیم‌گیری طراح تارنما بایستی به‌حافظه داشته باشد که اولا از وبسایت‌های شبیه پیروی نکند و دوما ساختاری بی آلایش و خیر‌چندان بغرنج را برای وبسایت درنظر بگیرد. صراحت دارد که بیشتر تارنما‌های فروشگاهی یا این که خبری پوسته مشابهی دارا هستند، البته اینترنت دیزاینر بایستی خلاقانه از پوسته و دیگر وب سایت‌های شبیه و حریف مسافت بگیرد. به دو تصویر ذیل نگاه فرمایید. هر دو وابسته به شیت‌ی نخستین دو وبسایت خبری دارای اعتبار در دنیا می‌باشند. همانندی‌هایی در دو وبسایت وجود دارااست، البته هرمورد طراحی صفحه اختصاصی‌به خودشان را دارا هستند. هر دو وبسایت ساختار معمولی‌ای دارا هستند که بازدیدکننده در یک نگاه آن را ادراک می‌نماید.

برچسب ها طراحی سایت ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 228
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 25
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 18
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 127
  • بازدید ماه : 219
  • بازدید سال : 2088
  • بازدید کلی : 3140
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی