loading...

مرجع مقالات تخصصی طراحی سایت

بازدید : 3
چهارشنبه 29 فروردين 1403 زمان : 10:47

واسیلی کاندینسکی، نقاش و عقیده پرداز هنری روس، گفته میباشد: «رنگ قدرتی میباشد که مستقیماً بر روح اثر میگذارد.» طراحی سایت در مشهد این پاراگراف‌ی واسیلی کاندینسکی صحبت‌های متعددی راجع به اثر رنگ در ساخت وب سایت دارااست. یکی وظایف اساسی و اول‌ی پیشرفت‌دهندگان و طراحان اینترنت این میباشد که اعتقادوباور نتایج نمایند، سایتی که پیاده سازی می‌نمایند پیامی که بایستی را به صورت بی واسطه به بیننده منتقل می‌نماید. درین در بین، یکی‌از مهمترین نکات، به کار گیری از رنگ‌های مطلوب میباشد.

گزینش طرح رنگ ارتباطی به اینکه شما یا این که مشتریتان چه رنگی را دوست دارید یا این که رنگ‌های برندشان چیست، ندارد. در به کارگیری رنگ‌ها هنگام طراحی وب سایت، به نکات مختلفی بایستی دقت فرمایید که درین نوشته‌ی‌علمی، به آنان خوا‌هیم پرداخت.

رنگ‌ها چه تاثیری در طراحی وب دارا‌هستند؟
رنگ‌ها سبب بالا رفتن آشنایی بیزنس شما می شوند. قسمت بزرگی از برندسازی، متعلق به رنگ میباشد و به هیچ وجهً به آن برندسازی رنگ گفته میشود. برندسازی رنگ عبارت میباشد از استعمال‌ی صحیح از رنگ‌ها برای ماندگار کردن تصویر کمپانی و اثر بر تصوری که عموم از کمپانی پیدا می‌نمایند.

رنگ قادر است تا 80 درصد آشنایی مارک را ارتقاء دهد؛ هشتاد درصد رقم بالایی میباشد و به این ترتیب شما تحت عنوان طراح یا این که گسترش دهنده‌ی تارنما مسئولیت بالایی در به کارگیری مارک سازی رنگ در سایت مشتری خویش دارید.

از طرفی، رنگ‌ها سبب میگردند بعضی موادسازنده پررنگ‌خیس شوند. در‌صورتی‌که بخواهید دقت کاربر را به دکمه یا این که قسمت خاصی جلب فرمایید، عالی میباشد به مکان به کارگیری از پیکان یا این که رنگ‌های نئونی چشمک زن از رنگ‌ها استعمال نمائید. برای دکمه‌ها، متن‌های اصلی و زیربخش‌ها نیز از تفاوت رنگ‌ها به کارگیری نمایید.

فرضیه‌ی رنگ‌ها-فرضیه رنگ سنتی- فرضیه رنگ امروزی- فرضیه رنگ دیجیتال طبق فرضیه‌ی رنگ‌ها، رنگ‌های حقیقی وواقعی چهار رنگ می‌باشند، به تعداد موادسازنده طبیعت و رنگ‌های دیگر از این رنگ‌ها ساخته میگردند.

فرضیه‌ی رنگ‌ها به ما می گوید رنگ‌ها و ترکیبشان چه‌طور بر بیننده اثر گذارده و عکس العمل‌های اورا بر می‌انگیزند. ولی طبق فرضیه‌ی دیگری که به داوینچی و نیوتون نسبت داده میگردد، رنگ‌های مهم سه گانه‌اند و عبارتند از قرمز رنگ، زردرنگ و آبی رنگ.

در‌پی این فرضیه، فرضیه‌ی رنگ امروزی مطرح میگردد که فضای رنگ‌ها را مد حیث قرار میدهد. این فرضیه را آلبرت مانسل (Albert Munsell) هنرمند امریکایی در اواخر قرن نوزدهم مطرح کرد.

عقیده‌ی رنگ آلبرت مانسل یک سیستم رنگ میباشد که از سه جزء مهم درست شده: سایه‌های رنگ (hue)، قیمت (value) و خلوص رنگ (chroma). این سیستم را می‌اقتدار به صورت استوانه‌ای کشید که دوایری داراست و در مقیاس‌های گوناگون امواجی از آن خارج می‌ریزد. محورهای افقی و عمودی در‌این استوانه‌ی سه آتی وجود دارا‌هستند.

ولی جدیدترین فرضیه، عقیده‌ی رنگ دیجیتال میباشد که کن دیویز (Ken Davies) آن را مطرح کرده و رنگ‌ها را از آن گاه دیگری پژوهش می‌نماید. این اکران زیبای رنگ، پلی میان سیستم‌های رو به بالا (additive) و نزولی (subtractive) رنگ می‌سازد و نحوه‌ای را تعریف‌و‌تمجید می‌نماید که رنگ‌ها را طبق آن شیوه و با به کارگیری از کامپیوتر ذخیره، دست‌کاری و بازتولید می کنیم.

دایره یا این که چرخه‌ی رنگ چیست؟
رنگ‌ها به طور سنتی در دایره یا این که چرخه‌ی رنگ آرم داده میشوند و در‌این چرخه میتوانیم رنگ‌ها را به سه تیم اولیه یا این که اساسی، فرعی یا این که دوم و سوم تقسیم کنیم.

همان گونه که پیش از اینً اشاره کردیم، سه رنگ مهم قرمز رنگ، آبی‌رنگ و رنگ زرد میباشند. رنگ‌های دیگر دایره‌ی رنگ از این سه رنگ اساس صحیح می گردند. با مخلوط این رنگ‌ها، به رنگ‌های دسته دوم می‌رسیم که نارنجی رنگ، سبز و بنفش می باشند. رنگ‌های دسته سوم رنگ‌های وسط می‌باشند مثل سبز-آبی رنگ یا این که سبز-رنگ زرد.

این رنگ‌ها از مخلوط رنگ‌های مهم و دوم به دست می آیند. عاطفه ها انسانی که رنگ‌ها ذکر می‌نمایند و معنای رنگ‌ها برای بشر‌ها رنگ‌ها بر حسی که اشخاص نسبت به تارنما شما پیدا می‌نمایند، اثر دارا هستند. در واقع تاثیری که رنگ‌ها در سطح ناخودآگاه اشخاص بر مشاهده‌ی اشخاص می گذارند بیشتر از چیزی میباشد که فکرش را بکنید. این مهم‌ترین آموزه‌ی روانشناسی رنگ‌هاست.

طبق پژوهش ها موسسه تحقیق‌های رنگ، اشخاص کاسه 90 ثانیه‌ی اولیه یک محاسبه ناخودآگاه از فضا، اشخاص یا این که محصولی که می بینند دارا‌هستند و در بین 62 تا 90 درصد از این چک، فقط مطابق رنگ‌هاست.

رنگ‌ها تاثیرات متفاوتی بر مشاهده‌ی ما دارا هستند و تعیین رنگ می تواند بر او‌لین تاثیری که بر مشتری مارک خویش می گذارید و تجربیات‌ی کلی وبسایت، اثر بگذارد. طریق‌ی گزینش رنگ بر کاهش یا این که ارتقا پشت گرمی اشخاص به سایت شما و وفاداری آنان به مال یا این که سرویس ها شما امداد می‌نماید.

واسیلی کاندینسکی، نقاش و عقیده پرداز هنری روس، گفته میباشد: «رنگ قدرتی میباشد که مستقیماً بر روح اثر میگذارد.» طراحی سایت در مشهد این پاراگراف‌ی واسیلی کاندینسکی صحبت‌های متعددی راجع به اثر رنگ در ساخت وب سایت دارااست. یکی وظایف اساسی و اول‌ی پیشرفت‌دهندگان و طراحان اینترنت این میباشد که اعتقادوباور نتایج نمایند، سایتی که پیاده سازی می‌نمایند پیامی که بایستی را به صورت بی واسطه به بیننده منتقل می‌نماید. درین در بین، یکی‌از مهمترین نکات، به کار گیری از رنگ‌های مطلوب میباشد.

گزینش طرح رنگ ارتباطی به اینکه شما یا این که مشتریتان چه رنگی را دوست دارید یا این که رنگ‌های برندشان چیست، ندارد. در به کارگیری رنگ‌ها هنگام طراحی وب سایت، به نکات مختلفی بایستی دقت فرمایید که درین نوشته‌ی‌علمی، به آنان خوا‌هیم پرداخت.

رنگ‌ها چه تاثیری در طراحی وب دارا‌هستند؟
رنگ‌ها سبب بالا رفتن آشنایی بیزنس شما می شوند. قسمت بزرگی از برندسازی، متعلق به رنگ میباشد و به هیچ وجهً به آن برندسازی رنگ گفته میشود. برندسازی رنگ عبارت میباشد از استعمال‌ی صحیح از رنگ‌ها برای ماندگار کردن تصویر کمپانی و اثر بر تصوری که عموم از کمپانی پیدا می‌نمایند.

رنگ قادر است تا 80 درصد آشنایی مارک را ارتقاء دهد؛ هشتاد درصد رقم بالایی میباشد و به این ترتیب شما تحت عنوان طراح یا این که گسترش دهنده‌ی تارنما مسئولیت بالایی در به کارگیری مارک سازی رنگ در سایت مشتری خویش دارید.

از طرفی، رنگ‌ها سبب میگردند بعضی موادسازنده پررنگ‌خیس شوند. در‌صورتی‌که بخواهید دقت کاربر را به دکمه یا این که قسمت خاصی جلب فرمایید، عالی میباشد به مکان به کارگیری از پیکان یا این که رنگ‌های نئونی چشمک زن از رنگ‌ها استعمال نمائید. برای دکمه‌ها، متن‌های اصلی و زیربخش‌ها نیز از تفاوت رنگ‌ها به کارگیری نمایید.

فرضیه‌ی رنگ‌ها-فرضیه رنگ سنتی- فرضیه رنگ امروزی- فرضیه رنگ دیجیتال طبق فرضیه‌ی رنگ‌ها، رنگ‌های حقیقی وواقعی چهار رنگ می‌باشند، به تعداد موادسازنده طبیعت و رنگ‌های دیگر از این رنگ‌ها ساخته میگردند.

فرضیه‌ی رنگ‌ها به ما می گوید رنگ‌ها و ترکیبشان چه‌طور بر بیننده اثر گذارده و عکس العمل‌های اورا بر می‌انگیزند. ولی طبق فرضیه‌ی دیگری که به داوینچی و نیوتون نسبت داده میگردد، رنگ‌های مهم سه گانه‌اند و عبارتند از قرمز رنگ، زردرنگ و آبی رنگ.

در‌پی این فرضیه، فرضیه‌ی رنگ امروزی مطرح میگردد که فضای رنگ‌ها را مد حیث قرار میدهد. این فرضیه را آلبرت مانسل (Albert Munsell) هنرمند امریکایی در اواخر قرن نوزدهم مطرح کرد.

عقیده‌ی رنگ آلبرت مانسل یک سیستم رنگ میباشد که از سه جزء مهم درست شده: سایه‌های رنگ (hue)، قیمت (value) و خلوص رنگ (chroma). این سیستم را می‌اقتدار به صورت استوانه‌ای کشید که دوایری داراست و در مقیاس‌های گوناگون امواجی از آن خارج می‌ریزد. محورهای افقی و عمودی در‌این استوانه‌ی سه آتی وجود دارا‌هستند.

ولی جدیدترین فرضیه، عقیده‌ی رنگ دیجیتال میباشد که کن دیویز (Ken Davies) آن را مطرح کرده و رنگ‌ها را از آن گاه دیگری پژوهش می‌نماید. این اکران زیبای رنگ، پلی میان سیستم‌های رو به بالا (additive) و نزولی (subtractive) رنگ می‌سازد و نحوه‌ای را تعریف‌و‌تمجید می‌نماید که رنگ‌ها را طبق آن شیوه و با به کارگیری از کامپیوتر ذخیره، دست‌کاری و بازتولید می کنیم.

دایره یا این که چرخه‌ی رنگ چیست؟
رنگ‌ها به طور سنتی در دایره یا این که چرخه‌ی رنگ آرم داده میشوند و در‌این چرخه میتوانیم رنگ‌ها را به سه تیم اولیه یا این که اساسی، فرعی یا این که دوم و سوم تقسیم کنیم.

همان گونه که پیش از اینً اشاره کردیم، سه رنگ مهم قرمز رنگ، آبی‌رنگ و رنگ زرد میباشند. رنگ‌های دیگر دایره‌ی رنگ از این سه رنگ اساس صحیح می گردند. با مخلوط این رنگ‌ها، به رنگ‌های دسته دوم می‌رسیم که نارنجی رنگ، سبز و بنفش می باشند. رنگ‌های دسته سوم رنگ‌های وسط می‌باشند مثل سبز-آبی رنگ یا این که سبز-رنگ زرد.

این رنگ‌ها از مخلوط رنگ‌های مهم و دوم به دست می آیند. عاطفه ها انسانی که رنگ‌ها ذکر می‌نمایند و معنای رنگ‌ها برای بشر‌ها رنگ‌ها بر حسی که اشخاص نسبت به تارنما شما پیدا می‌نمایند، اثر دارا هستند. در واقع تاثیری که رنگ‌ها در سطح ناخودآگاه اشخاص بر مشاهده‌ی اشخاص می گذارند بیشتر از چیزی میباشد که فکرش را بکنید. این مهم‌ترین آموزه‌ی روانشناسی رنگ‌هاست.

طبق پژوهش ها موسسه تحقیق‌های رنگ، اشخاص کاسه 90 ثانیه‌ی اولیه یک محاسبه ناخودآگاه از فضا، اشخاص یا این که محصولی که می بینند دارا‌هستند و در بین 62 تا 90 درصد از این چک، فقط مطابق رنگ‌هاست.

رنگ‌ها تاثیرات متفاوتی بر مشاهده‌ی ما دارا هستند و تعیین رنگ می تواند بر او‌لین تاثیری که بر مشتری مارک خویش می گذارید و تجربیات‌ی کلی وبسایت، اثر بگذارد. طریق‌ی گزینش رنگ بر کاهش یا این که ارتقا پشت گرمی اشخاص به سایت شما و وفاداری آنان به مال یا این که سرویس ها شما امداد می‌نماید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 214
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 9
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 30
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 1881
  • بازدید کلی : 2933
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی